Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2008

ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΛΗΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Αναδημοσίευση από εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" (26/11/08)
«Ατολμη», «τσιγκούνικη», «ατελής» είναι μερικές από τις βολές που δέχεται η επιχειρούμενη ρύθμιση για τους μετανάστες δεύτερης γενιάς, επειδή εξαιρούνται από το καθεστώς τού «υπό μακρόν διαμένοντος» όσα παιδιά μεταναστών δεν γεννήθηκαν αλλά μεγάλωσαν και έμαθαν γράμματα στη χώρα μας καθώς και τα παιδιά των μη νομιμοποιημένων μεταναστών.
* Το θέμα έφερε στη Βουλή με επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Φώτης Κουβέλης επισημαίνοντας ότι δεν υιοθετείται το πάγιο αίτημα μεταναστευτικών και ανθρωπιστικών οργανώσεων για απόκτηση της ιθαγένειας με τη γέννηση και για πολιτογράφηση μετά τη συμπλήρωση τριετίας στην ελληνική εκπαίδευση, χωρίς καταβολή παραβόλου.
* Ισες ευκαιρίες και δικαιώματα για όλα τα παιδιά που γεννιούνται ή μεγαλώνουν στην Ελλάδα απαιτεί η Νεολαία Ενάντια στον Ρατσισμό στην Ευρώπη-YRE, που χαρακτηρίζει τη ρύθμιση «υποκριτική», γιατί «σε παιδιά που δεν γνωρίζουν άλλο τόπο ή γλώσσα, αποδίδουν το καθεστώς τού επί μακρόν διαμένοντος μετανάστη που αντιστοιχεί μόλις σε 5ετή άδεια παραμονής. Μόνο που αυτά τα παιδιά δεν είναι καν μετανάστες...». Διοργανώνει σχετική εκδήλωση το ερχόμενο Σάββατο, 29/11, στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης (Φωκίωνος Νέγρη 42), στις 8 μ.μ.
* Το Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΚΕΠΑΔ) τη χαιρετίζει ως ένα θετικό πρώτο βήμα απέναντι σε ένα παρατεταμένο πρόβλημα που έθετε στην αφάνεια περίπου 200.000 παιδιά μεταναστών, κατά παρέκκλιση της ρύθμισης της υπηκοότητας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. «Παραμένει όμως ατελής και κινδυνεύει να προσκρούσει σε ελλείμματα του εκπαιδευτικού συστήματος και δυσλειτουργίες μιας μεταναστευτικής πολιτικής κατακερματισμένης και γραφειοκρατικής. Εξαιρεί όσα παιδιά έχουν έρθει σε μικρή ηλικία στην Ελλάδα, και όσα παιδιά αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την υποχρεωτική εκπαίδευση. Τέλος, εξαιρεί έναν μεγάλο αριθμό παιδιών, των οποίων οι γονείς δεν διαθέτουν ή έχουν απωλέσει το δικαίωμα νόμιμης παραμονής στη χώρα».
ΙΩ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: